In Castro - Reisverslag uit Grandas de Salime, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu In Castro - Reisverslag uit Grandas de Salime, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

In Castro

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

21 Juli 2014 | Spanje, Grandas de Salime

Hallo allemaal, Wifi is hier wel te vinden maar computers met internet dus niet. Misschien zijn ze hier juist wel meer van deze tijd, wie gebruikt er nou nog een ordinaire computer als je ook een tablet mee kunt nemen (best veel pelgrims zeulen die mee). Sinds een half jaar ben ik voor mijn doen bij de tijd met een smartphone dus nu schrijf ik maar een lang bericht op die manier ( kleine toetsjes dus zeker hier en daar een typefout). Ik heb nu ook de tijd hiervoor want ik heb vandaag een rustdag. Ik heb vanochtend 5 km gelopen en zit nu in een heel gezellige kleine herberg. Ik was hier al vroeg. Eigenlijk was de herberg nog dicht maar ik mocht toch al binnenkomen. Erg fijn want het is mistig en vochtig. De laatste 2 dagen heeft het heel veel geregend dus de beloofde uitzichten heb ik gemist. Volgens de schrijver van de gids hebben we de laatste 2 dagen door bergachtig gebied gelopen. Dat komt denk ik omdat we het hoogste punt hebben beklommen: ruim 1100 meter. Gelukkig waren de paden niet zoals ik vanuit de bergen in Oostenrijk ken met afgrond. Want daar houd ik niet zo van! De stijgingen en dalingen vond ik wel pittig, wel te doen. Morgen nog een stijging tot rond 1100 meter. Ik ben enkele dagen dezelfde mensen tegengekomen, maar die zijn vandaag dus allemaal verder gegaan, namelijk in totaal 27 kilometer. Tussendoor is geen herberg en omdat ik gelukkig genoeg tijd heb, vandaag rust. Deze Camino gaat veel door bos en over kleine landweggetjes. Door echt hele kleine boerendorpjes vaak tussen de koeienvlaaien door. Als je stil staat, hoor je 'koe'bellen en verder niets. Het is wel drukker met pelgrims dan ik verwacht had, dus ik ben benieuwd hoe het de komende dagen met de slaapplaatsen zal gaan. Ik loop duidelijk langzamer dan anderen, maar er zijn ook wel pensionnetjes in de grotere dorpen. De laatste dagen leuke contacten gehad met mensen uit Frankrijk, Californië, Duitsland. Ben benieuwd wie vandaag weer in deze herberg zullen komen. Er wordt vanavond voor ons gekookt, dat is altijd erg gezellig. Tot de volgende keer. Groetjes Dimphy.

  • 21 Juli 2014 - 21:24

    Gaby:

    Hoi Dimphy,
    Leuk om te lezen dat je het goed maakt.
    Dat virus waar je over schrijft weerhoudt ons om al een begin te maken...
    Wie weet zijn we dan niet meer te houden, en dat is voor de thuisblijvers niet zo leuk.
    Maar als ik jouw stukjes lees, kriebelt het wel.
    We zullen dus nog maar even wachten met jouw voorbeeld op te volgen.
    Ondertussen wens ik je nog heel veel (wandel-, ontmoetings- )plezier.
    En je zingt volop onderweg, neem ik aan?
    Groet,
    Gabriël (dan heb je al mijn namen in één bericht)

  • 21 Juli 2014 - 22:10

    Ine:

    Hallo Dimhpy
    Nou ik ben bij met lezen , je maakt weer een hoop mee en ontmoet leuke mensen.
    Het lijkt me fantastisch en vooral de mooie natuur.
    Daar hebben we overigens in Noorwegen van kunnen genieten, daar was het prachtig. 1 x een fjordentocht gemaakt vanuit Bergen en verder in kleine dorpjes gezeten. Soms was het koud ( juni).
    Blijf goed in conditie met alle klimpartijen en afdalingen .Allebei zwaar.Ik houd het met een stuk richting Den Dungen lopen langs het water.....ook mooi.
    gr. Ine

  • 22 Juli 2014 - 10:27

    Toos:

    Hoi Dimphy,

    Met veel interesse lees ik jouw verslagen. Want over ongeveer twee weken loop ik op hetzelfde pad. Wat jij schrijft in je verhalen en door wat jij op mijn weblog schreef zie ik de Camino Primitievo met vertrouwen tegemoet.
    Fijn voor je dat het zo goed gaat, veel mensen ontmoet en er ook echt van kunt genieten. Echt! de Camino del Norte is ook iets voor jou.

    Ik ben momenteel nog in Bilbao. Wat een mooie stad is dit. Sjra, mijn zus en zwager vertrekken morgen weer naar huis en ga ik weer verder voor de laatste 4 á 5 weken van een lange Camino. Ondertussen heb ik wel vanuit Bilbao twee etappes met mijn zwager gelopen. Dus ik start morgen vanuit Allengalua een klein dorpje aan de Cantabrische kust, richting Santander.
    Het is prachtig om hier door de bergen te lopen met vaak zicht op de zee met zijn rotsen en kliffen. De etappes vanaf Bilbao zijn minder zwaar dan van Irun naar Bilbao. Deze waren heftig mede door de vele regen en modder. Ik vond vooral de afdalingen af en toe eng. Het weer is nu hier goed, bewolkt en niet al te warm. Goed loopweer dus.
    Wat anderen al eerder overkwam is mij nu ook overkomen. Nl. dat er geen bed meer was. In Lezamo net voor Bilbao waren dubbel zoveel lopers dan bedden. Het voelt onaangenaam om na een vermoeiende dag bij een herberg aan te komen en er is geen bed. Ook geen alternatief. Met een groot aantal mensen hebben we de trein naar Bilbao genomen. In de jeugdherberg was gelukkig plaats. De dag erop kwam dus Sjra en kon ik een paar nachten heerlijk in een luxe hotel slapen. Alles komt wel weer goed, maar toch!
    Nou Dimphy, loop lekker verder en ik volg je op je tocht en zal wanneer ik daar ook loop vaak aan je denken.
    Veel groetjes, ook van Sjra
    Toos

  • 22 Juli 2014 - 11:32

    Martin:

    Handig toch zo'n wrijftelefoon. En wij kunnen je prima volgen in Griekenland op onze IPad.
    Kan ik wel een heel verhaal gaan ophangen over de romantiek van het oude fotorolletje, en de verwondering uit de enveloppe die je oas te zien kreeg in de fotowinkel, maar ik vind het wel leuk dat we je zo kunnen volgen, je bent lekker bezig. Oh ja, volgens mij gaat het goed met Flip en Jos.
    Ook de groeten van Phily.

  • 23 Juli 2014 - 21:58

    Bea:

    Hoi Dimphy

    Wat een belevenis en een hoogte super. Je blijft me verwonderen.

    Groetjes Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Grandas de Salime

Dimphy

Pelgrimage Oviedo-Santiago de Compostela

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5275

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Camino Primitivo

Landen bezocht: