In Cádavo-Baleira - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu In Cádavo-Baleira - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

In Cádavo-Baleira

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

23 Juli 2014 | Spanje, Lugo

Hallo allemaal, Nog steeds geen computer gespot dus maar weer priegelen op mijn smartphone. Trouwens wel leuk dat overal wifi is. Ik heb genoten van mijn rustdag in Castro. Het was er heerlijk rustig en een prachtig uitzicht. 's Avonds werd er voor alle pelgrims gekookt en ik heb heel gezellig gekletst met een Engelsman en een Amerikaanse. De volgende dag naar Fonsagrada. Het was mistig maar na een stijging naar ruim 1000 meter keek ik neer op de mist en liep ik zelf onder een strakblauwe lucht in de zon. Mooi! Omdat er tussen Castro en Fonsagrada verder geen herberg is en veel pelgrims onderweg zijn, had ik een bed gereserveerd in een privé herberg. In de openbare herbergen kun je niet reserveren in privé herbergen wel. Nou het bleek een hele nieuwe herberg te zijn met lakens en een dekbed en echte handdoek, wat een luxe! Het valt op dat de kleine steden erg arm zijn, veel lege winkels. Gisteren ben ik vanuit Asturië in Galicië gekomen. Dat betekent concreet dat de schelpmarkeringen nu de andere kant op wijzen: we moeten nu de stralen volgen in plaats van de achterkant. Vandaag was voor mij de zwaarste dag tot nu toe: 25 km is voor mij veel, strakblauwe lucht dus vol in de zon en in de laatste helft hele forse stijgingen. Pfffff! Daarom morgen een rustige dag, 8 km. Anders zou ik morgen 30 km moeten lopen en dat vind ik echt te veel. Wat fijn toch dat ik de tijd heb. Voor vandaag had ik een pension gereserveerd. Er is geen herberg tussen Fonsagrada en Cádavo-Baleira en er zijn meer pelgrims onderweg dan er bedden zijn. Nou dat hebben meer pelgrims gedaan! Doordat ik gisteren en vandaag een bed had gereserveerd, heb ik heerlijk ontspannen kunnen lopen en ook pauzes genomen. Op deze Camino moet je elke dag bergen op en weer af. Dat maakt het wel zwaar. Verzekerd zijn van een bed is dan erg prettig. Nu dat was het weer voor nu. Tot de volgende keer. Veel groetjes, Dimphy

  • 24 Juli 2014 - 10:26

    Merlijn:

    fijn dat de zon weer schijnt en dat je zo geniet! Dat is tenslotte het belangrijkst! ik denk veel aan je! Xxxxx

  • 24 Juli 2014 - 11:58

    Bernadette Van Susante.:

    Hallo Dimphie,

    Als ik dit verslag lees, zeg ik wederom "chapeau" voor jou!!!! Klimmen en dalen in zon en mist, slaapplaats regelen, gezellig praten met mensen uit allerlei landen en dan nog verslag typen voor ons!!!(de mensen die jou zo graag volgen.) Dimphie, geniet van de natuur, de ontmoetingen en je beklimmingen en afdalingen.Heel veel succes weer en we blijven je volgen.
    Lieve groeten van

    Jan en Bernadette.

  • 24 Juli 2014 - 17:26

    Mieke Jonkman:

    Hoi Dimphy,

    Is het echt wel leuk zo wandelen??? Ik vind het al zo knap dat je het doet, maar deze tocht is echt wel heftig. Volgens mij heb je inmiddels een aardige conditie opgebouwd en een ijzeren doorzettingsvermogen, petje af. Van de echte vakantie na deze tocht ga je zeker extra genieten.
    Ik ben nu 3 dagen aan het fietsen in Brabant, heerlijk weer, niet te ver en veel terrasjes..........wel vol te houden dus!
    Heel veel succes, geniet, groetjes,

    Mieke

  • 24 Juli 2014 - 18:43

    Henk En MArijke:

    Hoi Dimphy,

    Even op de kaart gekeken waar je ongeveer loopt. Da's best wel Noordelijk in Spanje. Loop je door mooie landschappen? Meer bossen of graanvelden? Succes met de Camino en geniet straks opnieuw van je aankomst in Santiago.
    Henk en Marijke

  • 24 Juli 2014 - 21:15

    Francisca:

    Leuk om te lezen dat de bergen je zo goed afgaan! Ik vind het geweldig wat je allemaal weer klaarspeelt! Geniet ervan.
    Hartelijke groeten, Francisca

  • 25 Juli 2014 - 16:33

    Wendela:

    Graapig gedichtje dat ik vond. Je reist dan wel niet met de trein maar toch past 'ie bij jou:


    bericht aan de reiziger

    Bestijg den trein nooit zonder uw valies met dromen,
    Dan vind ge in elke stad behoorlijk onderkomen.

    Zit rustig en geduldig naast het open raam, gij zijt een reiziger en niemand kent uw naam.

    Zoek in t verleden uw frisse kinderogen, kijk nonchalant en scherp, droomrig en opgetogen.

    Al wat ge groeien ziet op t zwarte voorjaarsland,
    wees overtuigd: het werd alleen voor u geplant.

    Laat handelsreizigers over de filmcensuur hun woordje zeggen: God glimlacht en kiest zijn uur.

    Groet minzaam de stationschefs achter hun groen hekken,
    want zonder hun signaal zou nooit een trein vertrekken.

    En als de trein niet voort wil, zeer ten detrimente
    van uwe lust en hoop en zuurbetaalde centen,

    Blijf kalm en open uw valies; put uit zijn voorraad,
    en ge ondervindt dat nooit een enkel uur te loor gaat.

    En arriveert de trein in n vreemdsoortig oord,
    waarvan ge in uw bestaan de naam nooit hebt gehoord,

    Dan is t doel bereikt, dan leert gij eerst wat reizen,
    betekent voor de dolaards en de ware wijzen.

    Wees vooral niet verbaasd dat langs gewone bomen,
    een doodgewone trein u voert naar t hart van Rome.

  • 25 Juli 2014 - 21:20

    Ine:

    Hallo Dimphy
    Je hebt er alweer vele km's op zitten en dan in die warmte.Goed hoor.Hier begint de hitte af te nemen en we zijn er blij mee.Geniet maar van alle moois om je heen.
    Wellicht loop je ook weleens beschut dan is het te doen. Veel succes gr. Ine

  • 28 Juli 2014 - 23:29

    Marijke Thijsse:

    Hardstikke leuk al je verhalen te lezen en mee te beleven, hoe je wandelt etc. Bewondering voor je doorzettingsvermogen om al die toppen te slechten. Je zult een dijk van een conditie hebben, als je weer in Nederland bent. Sterkte bij de laatste trajecten en veel voldoening, als je Santiago weer binnen loopt. Ik zie het voor me en zou graag een stuk meelopen. Geniet van alles. Alle goeds, Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Lugo

Dimphy

Pelgrimage Oviedo-Santiago de Compostela

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 5278

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Camino Primitivo

Landen bezocht: