In Guntín/San Román - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu In Guntín/San Román - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

In Guntín/San Román

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

26 Juli 2014 | Spanje, Lugo

Hallo allemaal, De dag na de vermoeiende etappe naar Cádavo-Baleira heb ik een soort van rustdag genomen: ik heb 8 kilometer gelopen naar Castroverde. Daar was ik al vroeg. Nog een stijging, maar de echte grote stijgingen zijn voorbij. Het gaat zeker nog wel op en af, maar minder lang en minder steil. In de herberg heb ik een hele tijd gekletst met een Australisch gezin. 's Avonds trof ik in een bar 2 Duitse dames (voor de insiders: type tantetjes van Anniek). Was erg gezellig. Na de rustige dag van 8 km op naar Lugo: 22 km . Een paar kleine stijgingen, verder veel bergaf. Geen barretjes onderweg, wel automaten met frisdrank en koffie en een paar stoeltjes. Op deze Camino zijn veel minder barretjes onderweg dan op de andere. Dus het is belangrijk elke dag voldoende water en eten mee te nemen. En dat mag natuurlijk niet te veel wegen. Dus rijstwafels en puntjes kaas en cakejes. De route ging weer afwisselend door bos en boerendorpjes. Heerlijk rustig. Lugo staat bekend als een mooie stad maar het mooie gedeelte is maar klein. De stadsmuur is cultureel erfgoed van Unesco en is 2 km lang. Je kunt rond de hele binnenstad lopen. Maar dan zie je wel de achterkanten van de huizen en die zijn vaak armoedig. Dat viel me bij binnenkomst van de stad al op. Oud en viezig en veel afval. Misschien is het afval gisteren niet opgehaald, het was gisteren de feestdag van de Heilige Jacobus en dat is in Galicië een officiële feestdag en is alles dicht. Gisteren ben ik de 2 Duitse dames weer tegengekomen in Lugo en hebben we nog samen op een terras gezeten. Ik heb het toch gewaagd naar hun leeftijd te vragen: 78 en 74 jaar!!! De oudste heeft al heel wat Camino's gelopen, de jongste is 3 jaar geleden begonnen! Ze zijn nu in Lugo gebleven, hun vakantie zat erop (was ook zo gepland). Vandaag 20 km naar Guntín/San Román. Dit was de eerste dag dat de route alleen maar over asfalt ging. Ik miste echt de bossen. Wat me misschien daardoor vandaag vooral opviel is het grote verschil wat betreft welvaart: de stad toch wel oud, kleine armoedige boerendorpjes en dan buiten de stad hele grote luxe huizen
Nu zit ik in een privé herberg, gelukkig wel weer helemaal buiten aan het begin van bos. Er zijn alweer meerdere pelgrims gearriveerd, allemaal Spanjaarden, maar ik heb al leuk contact gekregen met 3 jonge meiden die me uitnodigden bij hen te komen zitten en hun salade met mij deelden. Morgen weer verder maar rustig aan: 13 km. Bedankt voor alle leuke reacties, is echt super leuk om die te krijgen. Wendela, wat een prachtig gedicht echt heel toepasselijk, maar dat weet je natuurlijk uit eigen ervaring van jouw Camino's. Tot de volgende keer. Veel groetjes, Dimphy.

  • 26 Juli 2014 - 21:48

    Henk En Marijke:

    Hoi Dimphy,
    Leuk dat je ons weer een beeld geeft van mensen en de omgeving. Wordt het al drukker nu je niet meer zover van Santiago af bent?
    Is het goed te lopen met het weer of nog mistig?
    We blijven je in ieder geval volgen en nog een goede reis.
    Henk en MArijke


  • 27 Juli 2014 - 14:02

    Bea:

    Hoi Dimphy

    Wat een onderneming, super. En je mag trots op jezelf zijn. Je schrijft geweldig en ben benieuwd naar je verhalen.

    Hartelijke groet Bea

  • 27 Juli 2014 - 18:03

    Celine:

    Hee topper!

    Wat knap! Leuk dat je gezellige mensen hebt ontmoet! Je schrijft super mam heel beeldend alsof we er even bij zijn! En die kaas n cakejes klinken goed ;)

    Superdebupermam!

    Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Lugo

Dimphy

Pelgrimage Oviedo-Santiago de Compostela

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 5282

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Camino Primitivo

Landen bezocht: