In Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu In Melide - Reisverslag uit Melide, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

In Melide

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

28 Juli 2014 | Spanje, Melide

Hallo allemaal, In deze herberg staat dan eindelijk een computer, maar ja, gratis priegelen op mijn mobiel of tegen betaling op de computer. ....toch maar priegelen. Gisteren van Guntín/San Román naar As Seixas gelopen. De herberg in Guntín/San Román lag erg mooi maar viel van binnen tegen. De hospitalero was echt heel erg vriendelijk en deed erg zijn best. Dus dat maakte veel goed. De gemeentelijke herberg in As Seixas was fantastisch. Een oud gebouw helemaal modern verbouwd met behoud van oude muren en vloeren, echt heel smaakvol. Gisteren en vandaag ging de route over kleine asfaltweggetjes. De uitzichten waren heel erg mooi. Weiden en in de verte bergen. Langs typisch Gallicische kerkhoven en kerkjes (helaas wel allemaal dicht). Weer door kleine boerendorpen. Koeien die naar de wei gebracht worden. En vooral heel rustig. Zonnig maar niet te heet: heerlijk lopen. En wat me vandaag overkwam: ik nam pauze bij een bar en toen kwam een pelgrim aan. Ik vond meteen dat de man mij bekend voorkwam. Dus vroeg ik hem waar hij vandaan kwam. Uit Engeland. Hij zei : ' We hebben elkaar deze week al eerder gezien'. Maar toen we vertelden waar we de laatste dagen geweest waren, kon dat toch niet. En toen zag ik het: Paul uit Engeland die twee jaar geleden met Lynn de Camino Francès liep (Wendela, we hebben hem onder andere in de Italiaanse herberg ontmoet en ik moet je veel groeten doen). Nou ja! Hij heeft meteen Lynn opgebeld en we hebben even gepraat. Hoe is het mogelijk! Nu dus in Melide, de stad waar de Camino Francès en de Camino Primitivo samen komen. Vanaf nu zal het waarschijnlijk dus wel drukker worden. We zullen zien. Morgen weer een rustige dag naar een mooie herberg aan een riviertje (weet ik van 2 jaar geleden) en dan nog 2 dagen van ieder ongeveer 22 km. En dan ben ik alweer in Santiago. Tot de volgende keer. Veel groetjes, Dimphy

  • 28 Juli 2014 - 18:13

    Mieke Jonkman:

    Hoi Dimpgy,

    Als je jouw verhalen leest ben je al een echte "ervaringsdeskundige" in de Camino, vindt de juiste slaapplaatsen, schat de goede afstanden in en ontmoet zelfs oudgedienden! Geweldig lijkt me dat, even wat vertrouwds, als je dat zo kunt zeggen. Geniet van je laatste dagen en een welkom thuis in Nederland.
    Groetjes,

    Mieke

  • 28 Juli 2014 - 22:10

    Wendela:

    Nouja zeg, wat bizar! Ik herinner me Paul en Lynn nogheel goed, ik ben hen in diverse herbergen tegen gekomen toen en ze zijn op een aantal foto's in mijn fotoboek beland. Paul scheurde alle pagina's die hij gelezen uit zijn leesboek, voor het gewicht, iedere keer dat ik hem tegenkwam was zijn boek dunner. De boekenscheurman, hoe zou ik die ooit vergeten! En hij dacht toen dat mijn desinfectiegel iets voor mijn llenzen was (ik heb niet eens lenzen, haha) en had het bijna in zijn oog gesmeerd, oeioei.
    Lynn was ook zo'n schat, ze bekommerde zich om mij toen ik in een herberg nogal ingestort was van de hitte en vermoeidheid en te moe was om te eten. Toen wist ik ookal dat ik halverwege naar huis moest en ze trooste me, zo lief. Doe Paul vooral de groeten terug, natuurlijk vergeet ik nooit de mensen met wie ik een stukje camino deelde :-) Ik had hen later nog een keer foto's gestuurd per mail maar nooit antwoord gehad, dus ik weet niet of die ooit aangekomen zijn?
    Nog maar 2 dagen, dan is het alweer voorbij, wat gaat dat snel. Plak je er nog een stukj aan vast misschien?Naar Finisterra was je al gelopen, maar naar Muxia nog niet, meen ik? Misschien Camino Anglais naar het noorden in enkele dagen? (een route die ik zelf nog graag zou willen lopen) Of wil je gauw naar huis? Veel wandeplezier voor de laatste daagjes! Ik rpiegel op mn tablet nu dus ook hier veel typefouten. Wendela

  • 28 Juli 2014 - 23:07

    Marijke Thijsse:

    Wat schiet je al weer op en wat bijzonder, dat je een oude caminovriend terug zag. De camino blijft je verwonderen. Heel veel plezier, succes en voldoening!!! liefs en groetjes, Marijke

  • 29 Juli 2014 - 11:35

    Gaby Roes:

    De tijd lijkt bij jou net zo snel als hier te gaan...
    Alweer bijna aan het einde van dit avontuur.
    Wat dat avontuur betreft:
    ze zeggen dat toeval niet bestaat, maar dan is dit wel erg leuk gearrangeerd van hierboven :-)
    Geniet van alle ontmoetingen en blijf vooral lekker zingen (in jezelf, of uitbundig).
    Groet, ook van Marjo

  • 29 Juli 2014 - 12:45

    Bernadette Van Susante - Canoy:

    Hoi Dimphie,

    Nog twee etappes en dan zit jouw camino er al weer op!!! Hartstikke knap en goed gelopen. Door jouw stukjes heb ik het idee dat het je niet tegengevallen is? Je zag er best wel tegenop, dacht ik, met al die beklimmingen!Maar een hele prestatie weer!!!
    Wat een toevalligheid om een " oude" bekende van een andere camino terug te zien. Heel erg leuk, denk ik.
    Loop nog met veel zin deze twee dagen en natuurlijk ook weer welkom thuis!
    Groetjes, ook namens Jan,

    Bernadette.

  • 29 Juli 2014 - 13:27

    Martin Hemmes:

    Hoi Dimphy, nog een stukje en dan zit je zelf opgelegde opdracht er weer op. Knap gedaan.
    Straks nog een "rustige" vakantie met Jos? Geniet ervan.

  • 29 Juli 2014 - 23:20

    Ine:

    Ha Dimphy
    Ja dat lijkt me nou ontzettend leuk om bekende mensen tegen te komen van "vroeger" en dan gewoon verder kletsen alsof het gisteren was. En dan 2 oude dametjes, poeh knap hoor. Vandaag stond een artikel in het BD over 100 jarigen die nog heel goed bij de pinken zijn en nog gewoon dagelijks in de tuin werken.Er zijn nog 20 honderd jarigen die auto rijden. Zondag hebben we de 91 e verjaardag van mijn tante gevierd ,daar heb ik wel eens over verteld, als ze zo doorgaat haalt ze de 100 ook wel, ze slikt nog geen pil, ongelooflijk. Maar je schoonmoeder is ook oud geworden....by the way.Loop maar veel caminos dan blijf je fit
    .Vandaag weer op de 2 kleinkindjes gepast. Tygo is al een half jaar en echt Hollands glorie.Lekker ventje.
    En jij hebt met jou eigen ventje nog een vakantie, heerlijk bijkomen.
    Nou Dimph tot de volgende ronde.

  • 30 Juli 2014 - 00:51

    Jos:

    En intussen al weer (dinsdag) in Ribadiso. Lekker pootje gebaad in de rivier met dat prachtige bruggetje dat ik me van de foto´s uit 2012 herinner? Toen waren er kinderen in het water aan het spelen. Geweldig gedaan deze berg-camino, Dimph. Door je goede planning is het allemaal fantastisch gelukt, Proficiat! Intussen op bekend terrein en waarschijnlijk heel wat extra drukte op de Camino Frances. Geniet van de laatste dagen, want het schiet nou echt erg op! Veel succes en tot zaterdag!!

  • 30 Juli 2014 - 19:00

    Henk En Marijke:

    Hoi Dimphy,

    Fijn dat het weer nu meewerkt, dat is wel fijner dan de miezer in de eerste week.
    Ben benieuwd of het nu drukker is dan in 2012 of ongeveer gelijk.
    Ook als niet Pelgrims vinden wij het volgen van de Camino en bezoeken van plaatjes en kerken de moeite waard.
    Nog fijne laatste dagen en geode terugvlucht naar NL.
    Henk en Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Melide

Dimphy

Pelgrimage Oviedo-Santiago de Compostela

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 5284

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

Camino Primitivo

Landen bezocht: